Vértezd fel!

Segítő könyvek gyerekeknek

Rólam

2019. március 26. 12:46 - Vértezd fel!

kovacsannasara.pngNagyjából négyéves koromban egy délután az Egyszer volt Budán kutyavásár egyik leporelló kiadása felett ültem, és döbbenten állapítottam meg, hogy tudok olvasni. A lejtőn innentől kezdve nem volt megállás, az azóta eltelt 25 évben szinte folyamatosan olvastam, könyvet, újságot, verset, novellát, szép- és szakirodalmat, krimit, sci-fit, mágikus realistát, kortársat és klasszikusat, nemzetközit és magyart, és természetesen gyermek- és ifjúsági irodalmat is.

Régóta tudom, hogy a könyvek befolyásolták a viselkedésemet bizonyos helyzetekben, hogy nem lennék az, aki vagyok Sara Crewe, Phileas Fogg vagy Abigél nélkül. Hiszek abban, hogy olvasónak lenni jó, és abban is, hogy a jól megírt gyerekeknek szóló könyvek csodákat tehetnek.

Szociológusi és szociálpolitikusi diplomám van, és mintegy két és fél évet töltöttem az UNICEF Magyarország gyermekjogi munkatársaként. Amikor az online bántalmazással foglalkozó kampányaink előtt mélyen beleástam magam a kortárs erőszak helyzetébe, azt is felismertem, hogy a szülők és pedagógusok keresik azokat az eszközöket, amikkel hatékony változást érhetnek el.

Saját gyerekkori tapasztalataim és ez a felismerés együtt hívta életre a Vértezd fel! blogot, ahol olyan gyermek- és ifjúsági könyveket ajánlok, amik a gyerekek mindennapi nehézségeivel, bántalmazással, iskolai erőszakkal, gyásszal, erőszakkal, vagy más konfliktussal foglalkoznak. Minden bejegyzésben segítő kérdésekkel és témaötletekkel adok eszközt a szülők, pedagógusok vagy érdeklődők kezébe, melyek segítségével közösen tudják feldolgozni a gyerekekkel az olvasottakat.

Örülök, ha az olvasók megosztják velem saját tapasztalataikat kommentben, vagy privát üzenetben - ez utóbbit a vertezdfel[kukac]gmail.com címre várom.

Jó olvasást, jó közös időtöltést kívánok!

Annasára

 

Itt találkozhattál még a munkámmal:

Az online bántalmazásról szóló #nemvagyegyedül kampányban, vagy a témával kapcsolatban például itt:

 

Gyerekek az online térben, posztolási szokásaink:

Interjú a család.hu-n.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vertezdfel.blog.hu/api/trackback/id/tr5414717315
süti beállítások módosítása